Zmysły rozszyfrowane.

W końcu udało nam się wspólnie z mężem (po przeczytaniu książki Delecato) ustalić zaburzenia działania kanałów sensorycznych u Antka. Wzięliśmy pod uwagę 5 zmysłów: dotyk,wzrok, słuch, węch i smak.
Dotyk
niedowrażliwy: dłonie, ręce, nogi i język (największy problem)
nadwrażliwy: brzuch,szyja
biały szum też występuje-wybuchy bicia.
Zalecane: szorowanie, ściskanie ciała, szczypanie, masaż różnymi fakturami, okłady naprzemienne ciepło-zimno.
Wzrok
niedowrażliwy- ciągle się stymuluje, obraca przedmiotami przed oczyma, kołysze się na boki (duży problem)
biały szum -taki błędny wzrok, patrzenie przez osobę, pocieranie powiek (występuje czasami)
Zalecane: ćwiczenia stymulujące wzrok, ważny jest kontrast między światłem a ciemnością (ćwiczenia z latarką), zachęcanie by dziecko dotykało wszystkiego, patrzenie przez lupę, kalejdoskop. Dobre ćwiczenie: dziecko idzie w kierunku przedmiotu, patrzy cały czas na niego aż w końcu go dotyka.
Słuch
niedowrażliwość ( mocno popiskuje)
zalecane:zabawa zabawkami wydającymi dźwięki,słuchanie szumu morza,dźwięk musi być ostry, pojedynczy, musi być przerywany, bez muzyki w tle.Trzeba pozwolić dziecku pohałasować bez narażania się na złość otoczenia (ha, ha…)
Węch
węch mała niedowrażliwość (lubi wąchać pampersy)- trzeba pozwolić dziecku wąchać zapachy, podstawiać pod nos, nazywać co to za zapach, a później podawać zapach z większej odległości.
Smak
najwięcej problemu sprawiło nam rozszyfrowanie tego zmysłu
nadwrażliwy- nie chce jeść wszystkiego, ma kilka ulubionych potraw i tylko je je, preferuje gorzkie, słodkie smaki ,nie kwaśne; z drugiej strony ciągle wkłada do buzi kwiatki, trawę ziemię a hitem jest igliwie z choinki i tui (trująca) przyprawy,sól co by przemawiało za niedowrażliwością . Na to nie mamy ostatecznej diagnozy.

This entry was posted in Bez kategorii. Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>